
Γιατί τεχνολογία στην εκπαίδευση;
Ενώ ο παραδοσιακός τρόπος εκπαίδευσης, πρόσωπο με πρόσωπο, μπορεί ακόμη να είναι αποδοτικός, το να χρησιμοποιείς τα «εργαλεία» που υπάρχουν σε μια ψηφιακή πλατφόρμα ανοίγει νέους ορίζοντες στη μάθηση, που δεν υπήρχαν παλιά.
Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν διαπιστώσει ότι εξοικονομούν χρόνο και βελτιώνουν σημαντικά το επίπεδο μάθησης των μαθητών, επιτρέποντάς τους να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό έξω από την σχολική αίθουσα. Αυτό τους εξασφαλίζει αξιοποίηση του χρόνου των συναντήσεων στην αίθουσα διδασκαλίας για επεξηγήσεις και επίλυση προβλημάτων.
Λόγοι για να αξιοποιηθεί ένα ψηφιακό σύστημα εκπαίδευσης:
Καλύτερη ποιότητα μαθημάτων
Αν χρησιμοποιείται κατάλληλα, ένα ψηφιακό σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία αποδοτικότερη. “Ανεβάζοντας” κάποια μέρη του μαθήματος στο διαδίκτυο, μπορείς να αξιοποιήσεις με αποτελεσματικό τρόπο το χρόνο για τις πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις, ώστε να ασχοληθείς με ερωτήσεις, δραστηριότητες και ιδέες των μαθητών. Για παράδειγμα, αν παρέχεις το υλικό μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας μπορείς να αξιοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για να ρωτήσεις τους μαθητές τι δεν έχουν καταλάβει. Αν επίσης χρησιμοποιείς μια ψηφιακή ομάδα συζητήσεων (Forum), μπορείς να μεταφέρεις τις καλύτερες ιδέες κι ερωτήσεις του Forum στην αίθουσα διδασκαλίας.
Καινοτομία
Οι καινοτόμες διδακτικές πρωτοβουλίες που εμπνέουν την πρόοδο μέσω παιδαγωγικών μεθόδων είναι το ζητούμενο στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα. Πώς ένα μάθημα μπορεί να γίνει βιωματική εμπειρία; Πώς μια επιστήμη μπορεί να αποκτήσει διαθεματική σύνδεση με άλλα μαθήματα; Και όλα αυτά μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, που δίνουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να κάνει το μάθημά του ουσιαστικό, απτό και ενδιαφέρον για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Η κατάρτιση των καθηγητών – εμπνευστών – αρωγών που διδάσκουν και εκπαιδεύουν τους μαθητές τους, είναι απαραίτητη για ένα ουσιαστικό μάθημα. Ωστόσο, η χρήση δημιουργικών ψηφιακών “εργαλείων” αλλάζει τη συμβατική διδασκαλία. Η δημιουργία παρουσιάσεων με εστιασμένο κείμενο, εικόνες και video, η δυνατότητα καταγραφής και οργάνωσης του υλικού σε ψηφιακά μέσα και η εύκολη υλοποίηση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, κάνει τους μαθητές μας να απολαύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να συμμετέχουν με κέφι.
Απαίτηση των μαθητών
Οι μαθητές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την τεχνολογία και θέλουν να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό μέσω διαδικτύου. Θέλουν να μπορούν να παρακολουθούν τις πιο επίκαιρες πληροφορίες και να έχουν όσα αντίγραφα επιθυμούν από το υλικό που χρειάζονται. Μεγαλώνοντας με τα εργαλεία δικτυακής επικοινωνίας, θεωρούν την online επικοινωνία σαν δεύτερη φύση.
Διαθέσιμος χρόνος των μαθητών
Πολλοί μαθητές συμμετέχουν σε ποικίλες δραστηριότητες και έχουν πολύ λίγο χρόνο διαθέσιμο για την σε βάθος εκπαίδευσή τους. Σε ένα ψηφιακό σύστημα εκπαίδευσης μπορούν να επικοινωνούν με τον εκπαιδευτικό τους ή τους άλλους εκπαιδευόμενους, να μελετούν ή να λύνουν ασκήσεις και εργασίες όταν ο χρόνος τους το επιτρέπει.
Γι’ αυτό και στα Φροντιστήρια “ΕΡΕΙΣΜΑ”, απαντώντας στις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών, χρησιμοποιούμε το ψηφιακό υλικό που προτείνεται από την Εκπαιδευτική Επιστημονική Κοινότητα του Υπουργείου Παιδείας.
Η αρχή της εξέλιξης έγινε κι εσύ δε θέλεις να μείνεις πίσω. Γι’ αυτό έλα ΚΑΙ ΕΣΥ στη δική μας ομάδα … στο “ΕΡΕΙΣΜΑ”.
#ΕΡΕΙΣΜΑ #ΜΑΖΙ #γίνεται
#ereisma_lamia #ereisma_lianokladi #ereisma_team