21 Ιούν 2021

ΣΤΟΧΟΙ ΖΩΗΣ & ΕΥΤΥΧΙΑΣ

Όλοι οι άνθρωποι κάνουν όνειρα! Έτσι, ορίζουν τους στόχους τους καθημερινά από το πιο απλό πράγμα που φέρνουν εις πέρας ως το πιο σύνθετο και έρχονται ένα βήμα πιο κοντά στην εκπλήρωση των επιθυμιών τους. Για τη διαδικασία αυτή οι πρώτες μέρες του καινούριου χρόνου είναι μια αφορμή για μια νέα αρχή, μια περίοδος απολογισμού, αναδιοργάνωσης και στοχοθεσίας. Η διαδικασία αυτή είναι εύλογη για όλους και, φυσικά, για τα παιδιά μας, τους μαθητές μας…

Οι έρευνες έχουν αποδείξει πως τα παιδιά που ήδη από μικρή ηλικία θέτουν στόχους έχουν καλύτερη εξέλιξη στους περισσότερους τομείς της ζωής τους. Επιβεβαιώνουν πως έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, ορίζουν προτεραιότητες, κατευθύνουν τη συμπεριφορά τους, έχουν ενεργητικότητα και προσπαθούν διαρκώς για το καλύτερο. Γι’ αυτό, υποστηρίζουν πως -είτε μόνα τους είτε με τη βοήθεια ενός μεγαλύτερου προσώπου το οποίο τα ίδια θεωρούν κατάλληλο- πρέπει να αντιληφθούν το νόημα των στόχων, τη χρησιμότητα των ενεργειών τους, προκειμένου να προσανατολίσουν την προσπάθειά τους προς τη σωστή κατεύθυνση. Άλλωστε, καθεμιά τους πράξη που ενδύεται με στόχους τα βοηθά να προετοιμάσουν αποτελεσματικά τα ενδιάμεσα στάδια και να μην παρεκκλίνουν από τον απώτερο στόχο τους.

Οι στόχοι των παιδιών πρέπει να είναι εξατομικευμένοι, ουσιαστικοί, να προσιδιάζουν στην ηλικία τους και να επικεντρώνονται στην αυτοβελτίωσή τους. Αυτό είναι δυνατό αποφεύγοντας συγκρίσεις με άλλα άτομα και προσανατολίζοντας τη σκέψη τους στην προσωπική τους ανέλιξη, στην ατομική τους πρόοδο και την αποφυγή προηγούμενων λαθών. Είναι απαραίτητο να ξέρουν πως έχουν τη στήριξη των ανθρώπων του περιβάλλοντός τους όταν τη ζητήσουν χωρίς οι ίδιοι να γίνονται χειριστικοί. Ακόμη, πρέπει να απολαμβάνουν την ενθάρρυνση, την επιβράβευση για την προσπάθειά τους και για καθένα στόχο τον οποίο υλοποιούν, για να ενισχύουν τον αυτοσεβασμό. Οικοδομώντας την αυτοπεποίθησή τους, είναι πιο εύκολο να συνεχίσουν να καταβάλλουν προσπάθεια για την πραγματοποίηση των στόχων τους. Αναμφισβήτητα, δε, είναι ωφέλιμο για τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο αποτυχίας και να μάθουν να το αντιμετωπίζουν θετικά, εκλαμβάνοντάς το αισιόδοξα ως κίνητρο για βελτίωση, αφού θα έχουν αποκτήσει πολύτιμα εφόδια, όπως η μεθοδικότητα, η αυτενέργεια και η προσαρμοστικότητα.

Σε επίπεδο εκπαίδευσης είναι φρόνιμο τα παιδιά να αποφεύγουν να θέτουν πολύ υψηλούς στόχους και να έχουν υπέρμετρες προσδοκίες. Έτσι, μαθαίνουν να λειτουργούν με ρεαλισμό, αποφεύγουν μια αγχωτική καθημερινότητα και την αίσθηση εγκλωβισμού σε αδιέξοδες καταστάσεις. Επίσης, είναι ορθό να μην περιορίζονται μόνο στο μαθησιακό κομμάτι. Εκτός από τη βελτίωση των βαθμών και την ποσοτική αύξηση του διαβάσματος χρειάζεται να εστιάσουν στην καλλιέργεια και άλλων δεξιοτήτων και συμπεριφορών. Με το βλέμμα στραμμένο προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινητοποιηθούν και να ενισχυθούν για την ανάπτυξη της εργατικότητας, της υπευθυνότητας, της συνέπειας, της δημιουργικότητας, της συνεργασίας, της επικοινωνίας με άλλους, της ευγένειας, της κριτικής σκέψης, του σεβασμού προς τον συνάνθρωπο και τόσων άλλων αρετών.

Από την πλευρά τους, οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι που ασχολούνται με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών οφείλουν να συζητήσουν μαζί τους με ειλικρίνεια και γνήσιο ενδιαφέρον την οριοθέτηση των στόχων τους, μιλώντας τους για την αναγκαιότητά τους ακόμη και στην καθημερινή τους ζωή, όπως η διαχείριση του χρόνου ή των χρημάτων τους. Κυρίως, είναι απαραίτητο να τους διδάξουν πώς να θέτουν προσωπικούς στόχους επιτεύξιμους για όσα αγαπούν να κάνουν, για να είναι ευτυχισμένα. Μαζί, χωρίς πίεση και περιορισμούς, μπορούν να σκεφτούν κάποιους στόχους που θέλουν τα ίδια να θέσουν σχετικά με το σχολείο, με τις δραστηριότητές τους, τις σχέσεις τους με τα μέλη της οικογένειας και τους φίλους τους, την καλυτέρευση της ποιότητας ζωής τους, τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους σε δουλειές του σπιτιού, τη δοκιμασία νέων εμπειριών.

Επιπλέον, μπορούν να τους καθοδηγήσουν να καταγράψουν τους στόχους τους και να απαριθμήσουν τα επιμέρους βήματα για την επίτευξή τους, τον χρόνο που είναι ανάγκη να αφιερώσουν, τα εμπόδια που πιθανώς θα ανακύψουν και τις στρατηγικές αντιμετώπισής τους. Πρακτικά είναι καλό να τοποθετήσουν τις σημειώσεις σε ένα εμφανές σημείο ώστε να λειτουργούν ως υπενθύμιση για τα παιδιά, να εμπλουτίζονται με επισημάνσεις και επιβραβεύσεις για την κατάκτηση των μικρών ή μεγάλων «κορυφών»…

Στα Φροντιστήρια Έρεισμα «διδάσκουμε» στα παιδιά να κυνηγούν τα όνειρά τους και τα καθοδηγούμε στην επίτευξή των στόχων τους, για να γίνει η ευχή τους πραγματικότητα και να ευτυχήσουν!

#ΕΡΕΙΣΜΑ #ΜΑΖΙ #ΓΙΝΕΤΑΙ

#γεννημένοι_νικητές #ereisma_team

T: 2231307114 (Πατρόκλου 25, Λαμία)

Τ: 2231301107 (Λιανοκλάδι)

Youtube: ΕΡΕΙΣΜΑ – Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης

FaceBook: Φροντιστήριο Έρεισμα

Instagram: @ereisma_front