29 Νοέ 2020

«Η ψυχολογία των νέων στα χρώματα του Covid-19»

Η ζωή όλων μας άλλαξε τους τελευταίους μήνες εξαιτίας της νέας πανδημίας. Η επίδραση της στην καθημερινότητα και στην ψυχολογία μας είναι καταλυτική. Πρόκειται για μια παγκόσμια κρίση, η οποία έχει ήδη συνέπειες σε κάθε πτυχή της ζωής μας, στην καθημερινότητά μας, στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους, στην ελευθερία μας.

Αιφνιδιαστικά καλούμαστε να διαχειριστούμε μία κατάσταση που δεν έχουμε ξαναζήσει χωρίς να υπάρχουν οδηγίες χρήσης ως προς το πώς πρέπει να αντιδρούμε. Η αγωνία, το άγχος, ο φόβος, τόσο για τον ίδιο μας τον εαυτό όσο και για τους κοντινούς μας ανθρώπους συνθέτουν το συναισθηματικό μας προφίλ απέναντι σε αυτή τη σκληρή πραγματικότητα.

Η πανδημία, αρχικά επέφερε σημαντικές επιπτώσεις σχεδόν στο σύνολο των ανθρώπων. Εκείνοι, όμως, που αποδεικνύονται ιδιαίτερα επιρρεπείς στην ψυχική καταπόνηση είναι οι νέοι. Όταν τα παιδιά εκτίθενται σε μια τραυματική συνθήκη, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, με διαφορετικό τρόπο από τους ενήλικες.

Οι συνηθέστερες συναισθηματικές αντιδράσεις των παιδιά είναι οι εξής: το άγχος, ο φόβος και η ανία, που μπορούν να εκφραστούν με θυμό και επιθετική συμπεριφορά προς τους γονείς ή τους φίλους ή με τη μορφή επίμονων ανήσυχων σκέψεων σχετικά με την υγεία οικείων προσώπων ή και του ίδιου τους του εαυτού. Πολλές φορές μπορεί να εμφανίσουν δυσκολίες στον ύπνο, όπως συχνούς εφιάλτες, αϋπνία ή δυσκολίες στη σίτιση, όπως κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής, απώλεια όρεξης για φαγητό, ακατάστατα γεύματα. Άλλες φορές ίσως εμφανιστούν προβλήματα συγκέντρωσης και εύκολη κόπωση. Σε μεγάλο βαθμό όμως έχουμε θλίψη, απόσυρση και διάθεση για απομόνωση.

Τα θετικά συναισθήματα θεωρούνται το αντίδοτο των επιπτώσεων των αρνητικών συναισθημάτων. Η θετική ψυχολογία σου παρέχει το λόγο για τον οποίο αξίζει να ζει κανείς. Γι’ αυτό :

  • Σκεφτόμαστε θετικά πράγματα κάθε μέρα,  κάτι που μας φέρνει αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον.
  • Δίνουμε βάση στις ανθρώπινες σχέσεις και στην ανάπτυξη τους, από απόσταση, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.
  • Αγαπάμε τον εαυτό μας και ενισχύουμε την αυτοπεποίθηση μας. Φροντίζουμε τον εαυτό μας για να μπορούμε να φροντίσουμε και τους αγαπημένους μας.
  • Χαμογελάμε όσο περισσότερο μπορούμε, όχι γιατί χαιρόμαστε με την υπάρχουσα κατάσταση αλλά γιατί το χαμόγελο είναι δύναμη.
  • Εκφράζουμε τα συναισθήματα μας, είτε είναι θετικά είτε αρνητικά.
  • Συνεχίζουμε τη μελέτη μας με τη μέθοδο της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω διαδικτυακών μαθημάτων και συμμετοχής στις ειδικές εκπαιδευτικές πλατφόρμες.
  • Βοηθάμε όπως μπορούμε το συνάνθρωπο μας, που μπορεί να έχει ανάγκη, στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας.

Έτσι λοιπόν Μένουμε ΣπίτιΌλοι μαζί, γονείς και παιδιά στον ίδιο χώρο καθημερινά, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Σαν να είναι καθημερινά Σάββατο και Κυριακή, μέρες κατά τις οποίες, συνήθως, όλη η οικογένεια συνυπάρχει για πολλές ώρες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να διατηρήσετε τα ενδιαφέροντά σας, ακόμα και να τα διευρύνετε κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη καλή θέληση!

Να μερικές ιδέες για να περάσετε ευχάριστα, δημιουργικά και με πολλά γέλια το χρόνο με τα παιδιά σας

  • Παίξτε επιτραπέζια.Στα παιδιά αρέσει να παίζουν με τον μπαμπά και τη μαμά και σπάνια θα αρνηθούν την πρότασή σας για παιχνίδι.
  • Ευκαιρία για μαγείρεμα. Κάντε τα βοηθούς στο μαγείρεμα του σπιτιού. Δώστε τους να ρίξουν τα υλικά στην κατσαρόλα, αφήστε τα να ζυμώσουν,  να κρατήσουν το μίξερ, να ρίξουν το αλεύρι. Κι ας γίνει και λίγο… χαμός παραπάνω στην κουζίνα σας.
  • Κάνουμε μαζί εκκαθάριση στο σπίτι. Ακόμη και οι απλές δουλειές του σπιτιού μπορούν να γίνουν παιχνίδι παρέα μαζί τους. Τακτοποιούμε τις ντουλάπες, μαζεύουμε τα παιχνίδια, ξύνουμε τις ξυλομπογιές…
  • Γυμναστείτε. Ο εγκλεισμός στο σπίτι δεν θα βοηθήσει και πολύ τη σιλουέτα σας, αφού το ψυγείο και τα ντουλάπια με τα τρόφιμα βρίσκονται σε απόσταση δύο βημάτων. Κάντε τη σωματική δραστηριότητα παιχνίδι,επιλέγοντας έναν τύπο άσκησης που απολαμβάνετε όπως χορό ή yoga, Στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα videos για κάθε τύπο άσκησης τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως οδηγό για να ξεκινήσετε.
  • Επανάληψη στα μαθήματα. Προσπαθήστε να τα βάλετε σε πρόγραμμα προκειμένου να κάνουν επανάληψη στα μαθήματά τους. Γίνετε συμμέτοχοι στο διάβασμα: μπορείτε να πάρετε τα σχολικά βιβλία και να τους κάνετε ερωτήσεις, να συζητάτε. Δώστε τους ερεθίσματα για να γράψουν και να διαβάσουν..
  • Ακούστε μουσική. Η μουσική έχει θεραπευτικές ιδιότητες και ευεργετική επίδραση στη διάθεσή μας. Επιλέξτε τραγούδια που ανεβάζουν τη διάθεση, αποφύγετε τα μελαγχολικά κομμάτια και δώστε τόνο στην ημέρα σας!
  • Συναντήστε τους αγαπημένους σας… ψηφιακά!Ο κατ’ οίκον περιορισμός δε θα πρέπει να σας αποτρέπει από το περνάτε χρόνο με τους αγαπημένους σας. Ορίστε μία συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα για βιντεοκλήση για να διατηρήσετε την επαφή.
  • Διαβάστε βιβλία. Διαλέξτε τυχαία ένα από τη βιβλιοθήκη ή ρωτήστε το παιδί τι θα ήθελε να του διαβάσετε.. Στο τέλος συζητήστε μαζί τους για την ιστορία. Μιλήστε, ρωτήστε, λύστε τους ό,τι απορίες έχουν.
  • Φτιάξτε χειροτεχνίες και κατασκευές. Τα παιδιά ξετρελαίνονται να δημιουργούν, είτε χειροτεχνίες, είτε κατασκευές. Φανταστείτε τη χαρά τους στην ιδέα ότι θα φτιάξετε κάτι μαζί.

Στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης «Έρεισμα»,  πιστεύουμε ότι κάθε κρίση αποτελεί μια ευκαιρία! Μια ευκαιρία να σκεφτούμε, να γνωρίσουμε και να αξιολογήσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους γύρω μας. Με την υποστήριξη της ψυχολόγου μας και τη συμμετοχή στα διαδικτυακά μας σεμινάρια, γονείς και εκπαιδευτικοί,συνεχίζουμε να καθοδηγούμε σωστά τα παιδιά για την επίτευξη των στόχων τους.

#γεννημένοι_νικητές

#ΕΡΕΙΣΜΑ #ΜΑΖΙ #ΓΙΝΕΤΑΙ

Τ: 2231307114 (Πατρόκλου 25, Λαμία)

Τ: 2231301107 (Λιανοκλάδι)