09 Αυγ 2020

«Η παιδαγωγική του γέλιου»

Αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης καθημερινότητας είναι το χιούμορ. Κατά τους αρχαίους Έλληνες και ιδιαίτερα τους Αθηναίους, το χιούμορ αποτελούσε δείγμα του πολιτισμού τους και σημαντικό χάρισμα για κάθε άνθρωπο.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, το χαμόγελο εκλείπει από τις ζωές των ανθρώπων ολοένα και περισσότερο. Οι συνθήκες στις μεγαλουπόλεις επιφέρουν την αποξένωση, η οικονομική κρίση προκαλεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των ανθρώπων, οι απαιτήσεις της καθημερινότητας αυξάνονται ολοένα και περισσότερο με αποτέλεσμα να τους γεμίζει με άγχος και στρες. Οι συνθήκες αυτές έχουν επηρεάσει και τη ζωή των παιδιών καθώς και την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με τον Γερμανό παιδαγωγό F. Bollnow το «παιδαγωγικό χιούμορ» είναι απαραίτητο καθώς καθιστά ικανό τον εκπαιδευτικό να ανακουφίζει το παιδί από τους προβληματισμούς του δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για τη δημιουργία μιας χαρούμενης κατάστασης στην τάξη.

Γιατί όμως είναι απαραίτητο το γέλιο στη σχολική ζωή;

  • Από βιολογικής άποψης αυξάνει την αδρεναλίνη και οξυγονώνει τον εγκέφαλο, στοιχεία που βελτιώνουν την επίδοση των μαθητών, υποβοηθούν τη συγκράτηση των πληροφοριών αυξάνοντας την ταχύτητα της μάθησης.
  • Μια αστεία φράση, ένα ανέκδοτο την ώρα του μαθήματος δημιουργεί ψυχική ευφορία και ευχάριστη ατμόσφαιρα, ώστε να παρακολουθήσουν το μάθημα με περισσότερο ενδιαφέρον.
  • Συντελεί στην προσέλκυση και τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αλλά και στη θετική επίδραση στο κλίμα και στην κοινωνική αλληλεπίδραση στην τάξη. Ως αποτέλεσμα προάγεται η παιδαγωγική ιδέα και καλλιεργείται πρόσφορο έδαφος σε όλους τους μαθητές να βελτιώσουν την προσωπικότητά τους και να ανακαλύψουν τη γνώση και τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους συνδέοντας τη διαδικασία της μάθησης με ευχάριστα συναισθήματα.
  • Εξαλείφει το κλίμα ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, καθιστά τις διαπροσωπικές σχέσεις πιο ομαλές ενώ παράλληλα ευνοεί την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών.
  • Ενισχύει την αυτοεκτίμηση και απελευθερώνει την έκφραση των μαθητών από τον φόβο ότι κάνουν λάθη.
  • Μειώνει τα προβλήματα συμπεριφοράς, ενισχύει την καλή διάθεση και τις καλές σχέσεις ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές αλλά και μεταξύ των μαθητών.
  • Βοηθά τα παιδιά να γελούν κάνοντας τα να αισθάνονται πιο ελεύθερα.

Ωστόσο, το χιούμορ δε θα πρέπει να συνοδεύεται από ειρωνεία του εκπαιδευτικού απέναντι στους μαθητές ή το αντίστροφο, αλλά από καλή διάθεση και ανθρωπιά. Ακόμη, σημαντικό είναι τα αστεία να μην ξεπερνούν τα όρια και να διαταράσσουν την ομαδική λειτουργία του μαθήματος.

Στα φροντιστήρια “ΕΡΕΙΣΜΑ” φροντίζουμε να υπάρχει ευχάριστο κλίμα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ενώ βασικός μας στόχος είναι οι μαθητές μας να φεύγουν πάντα χαμογελαστοί και με χαρούμενη διάθεση, ώστε η μάθηση να τους είναι μία πιο ελκυστική και όχι μία μονότονη διαδικασία.

#ΕΡΕΙΣΜΑ #ΜΑΖΙ #γίνεται

#ereisma_lamia #ereisma_lianokladi #ereisma_team