27 Μαΐ 2020

Η Παιδαγωγική του Φροντιστηρίου

Οι περισσότεροι μαθητές κατά τη σχολική πορεία τους βιώνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες και καλούνται να αντεπεξέλθουν σε πολλές προκλήσεις, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολυδιάστατη και σύνθετη. Από την Α΄ Δημοτικού ως τη Γ΄ Λυκείου βρίσκονται “στα θρανία” και στον καθημερινό προγραμματισμό τους συμπεριλαμβάνουν τη μελέτη της διδαχθείσας ύλης, την επίλυση ασκήσεων, την προετοιμασία για τα διαγωνίσματα. Στις γυμνασιακές και λυκειακές τάξεις στο τέλος κάθε σχολικού έτους έρχονται “αντιμέτωποι” και με τις προαγωγικές εξετάσεις και, ως είθισται, στη Γ΄ Λυκείου με τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Στον αγώνα αυτό των μαθητών συνήθως συνοδοιπόροι είναι οι γονείς. Στην πλειοψηφία, όμως των περιπτώσεων από κοινού, παιδιά και γονείς, αναζητούν έναν “σύμμαχο”, έναν “συνεργάτη”, έναν “καθοδηγητή”, ο οποίος θα παρέχει τα εχέγγυα για την επίτευξη των στόχων. Έτσι,  επιδιώκουν την πρόσθετη διδακτική στήριξη, με αποτέλεσμα συχνά να αποζητούν το  φροντιστήριο που πληροί τις κατάλληλες προϋποθέσεις και θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, στην προσωπική τους εξέλιξη, στην πρόοδό τους σε γνωστικό επίπεδο, στην επιτυχημένη σχολική παρουσία τους και στην εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της επιλογής τους.

Αυθόρμητα, λοιπόν, ανακύπτει το ερώτημα “Μπορεί ένα φροντιστήριο να πετύχει όλα αυτά;” Η απάντηση είναι θετική, όταν επιστέγασμά του είναι η “Παιδαγωγική”. Με έναν σύντομο ορισμό η “Παιδαγωγική” είναι η επιστήμη της αγωγής των παιδιών με συγκεκριμένες αρχές και ειδικές μεθόδους που ενδιαφέρεται για την ολόπλευρη εξέλιξη του παιδιού και την καλλιέργειά του και γενικότερα τη μόρφωση και την αγωγή κάθε ατόμου. Υπό το πρίσμα αυτό, ένα φροντιστήριο, ως ζωντανός οργανισμός, πρέπει να διασφαλίζει πλειάδα στοιχείων:

  • οργάνωση
  • εμπειρία διδακτικού προσωπικού
  • γνωστική κατάρτιση και εξειδίκευση των διδασκόντων
  • ολόπλευρη κάλυψη κενών
  • εμπλουτισμός γνώσεων
  • ποιοτικός χρόνος διδασκαλίας
  • μάθηση μέσω της αλληλεπίδρασης με συμμαθητές
  • καλλιέργεια της κριτικής σκέψης
  • αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μαθητή ως αυτόνομης προσωπικότητας
  • ολιγομελή τμήματα
  • άμιλλα
  • στοχοθεσία
  • συχνές επαναλήψεις
  • αυστηρά χρονοδιαγράμματα για τη διεκπεραίωση της ύλης
  • διαμόρφωση προγράμματος μελέτης
  • δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνίσματα και εξετάσεις προσομοίωσης των Πανελληνίων
  • εξειδικευμένες μεθόδους διδασκαλίας και αξιοποίηση έγκυρων εγχειριδίων
  • δυναμική της σχέσης δασκάλου-μαθητή
  • οικειότητα του χώρου
  • βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες
  • ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων με συμμετοχή σε εκδηλώσεις
  • ομαδικότητα – συνεργατικότητα
  • δυνατότητα επαγγελματικού προσανατολισμού από ειδικούς
  • διαρκής ενημέρωση για την πορεία του μαθητή με αναλυτική πληροφόρηση
  • διαδικτυακή υποστήριξη

Συνεπώς, στην ανάγκη για καλύτερη υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών και τελική επιτυχία του παιδιού σε απαιτητικές αξιολογικές διαδικασίες, η ένταξη σε ένα φροντιστηριακό τμήμα που ακολουθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και καλύπτει ολοκληρωμένους κύκλους σπουδών ανταποκρίνεται πλήρως στον σκοπό. Με τμήματα προετοιμασίας για κάθε τάξη και μάθημα, με θερινά μαθήματα προετοιμασίας, με εξατομικευμένη διδασκαλία σε καιρούς οικονομικά χαλεπούς το φροντιστήριο αποτελεί για πολλούς ιδανική λύση.

Τα Φροντιστήρια “Έρεισμα” με κύριο μέλημα τα παιδιά, με αίσθημα ευθύνης, με αγάπη, σεβασμό, υπομονή και επιμονή στο πλαίσιο μικρών ομάδων δεσμεύονται να εκπληρώσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για την “Ιθάκη” τους.

Τηλέφωνο επικοινωνίας για ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 2231307114

Ελάτε και εσείς να μας γνωρίσετε:

1) Πατρόκλου 25 – Λαμία

2) Λιανοκλάδι

#ΕΡΕΙΣΜΑ #ΜΑΖΙ #γίνεται

#γεννημένοι_νικητές #μένουμε_ασφαλείς