Αντιμετώπισε το Άγχος των διαγωνισμάτων

Αντιμετώπισε το άγχος των διαγωνισμάτων

Το άγχος των διαγωνισμάτων είναι πολύ συχνό φαινόμενο που περιλαμβάνει συναισθήματα έντασης και ανησυχίας πριν ή κατά τη διάρκεια διεξαγωγής. Στην πραγματικότητα, το άγχος των μαθητών κρύβει τον φόβο της αποτυχίας.

Που οφείλεται το άγχος των διαγωνισμάτων; Αντιμετώπισε το Άγχος των διαγωνισμάτων …

Καθώς το άγχος δημιουργεί έντονη πίεση σε όποιον το βιώνει, πολλοί μαθητές δεν συνειδητοποιούν ότι είναι πολύ σύνηθες. Η νευρικότητα και η ανησυχία είναι απολύτως φυσιολογικές αντιδράσεις στο στρες.

Το άγχος μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων:

  • η ελλιπής προετοιμασία,
  • η κακή απόδοση στο παρελθόν
  • τα υποκείμενα προβλήματα άγχους

Κάποιες αιτίες του άγχους περιλαμβάνουν:

  • Το φόβο της αποτυχίας: αν συνδέουν την αξία τους με την απόδοσή τους στα διαγωνίσματα τότε η πίεση που ασκούν στον εαυτό τους και οι προσδοκίες των γονιών προκαλούν έντονο στρες.
  • Την κακή απόδοση σε προηγούμενα διαγωνίσματα: αν υπάρχει μία αρνητική εμπειρία σε παλιότερο διαγώνισμα, είτε επειδή δεν είχε γίνει αρκετή μελέτη είτε δεν μπορούσαν να θυμηθούν τις απαντήσεις, αυτό μπορεί να προκαλέσει πλήγμα στην αυτοπεποίθησή τους, αμφιβολία για τις ικανότητές τους, και ακόμη περισσότερο στρες και αρνητική στάση κάθε φορά που θα χρειαστεί να δώσουν εξετάσεις.
  • Ψυχολογικά αίτια: η στάση των γονιών τους απέναντί τους, μπορεί να ενισχύσει ή να μειώσει την αυτοπεποίθησή τους. Εάν οι προσδοκίες των γονιών είναι υπερβολικές απαιτώντας να είναι “τέλειοι”, είναι λογικό να αυξάνεται το άγχος της απόδοσης. Βέβαια μπορεί να είναι και οι ίδιοι τελειομανείς, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουν αναπόφευκτα και έντονο άγχος επίδοσης.
  • Ελλιπής προετοιμασία: αν δεν έχουν προετοιμαστεί επαρκώς, αυτό θα προσθέσει επιπλέον πίεση.

Συνέπειες του άγχους των μαθητών

  • Απογοήτευση
  • Θυμός
  • Απελπισία
  • Αίσθημα αποτυχίας
  • Φόβος
  • Ψυχοσωματικά συμπτώματα (ταχυκαρδία, αίσθημα ναυτίας, πονοκέφαλος, μουδιάσματα, ζαλάδα, τρέμουλο, πόνος στο στομάχι, κόμπος στο λαιμό και εφίδρωση)
  • Κρίσεις πανικού
  • Αρνητικός τρόπος σκέψης και κενά μνήμης
  • Γαστρεντερικά συμπτώματα και παθήσεις (όπως το ευερέθιστο έντερο, διάρροια, κ.α.).

Πρακτικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους

Οι πρακτικές συμβουλές θα βοηθήσουν να ηρεμήσουν, να συγκεντρωθούν και να αποδώσουν σωστά:

1. Υιοθέτηση μιας ρουτίνα διαβάσματος

Όταν έχουν δημιουργήσει μια ρουτίνα διαβάσματος, όπως το να μελετούν μία ώρα μετά το βραδινό, ή μισή ώρα κάθε πρωί αυτό τους κάνει πιο συνεπείς.

2. Διαμόρφωση ενός χώρου διαβάσματος

Να δημιουργήσουν ένα χώρο στον οποίο θα διαβάζουν. Να διαλέξουν ένα σημείο που δεν θα τους αποσπά από την μελέτη τους και να κάνουν διαλείμματα έξω από αυτόν.

3. Ποιότητα διαβάσματος

Στόχος είναι το ποιοτικό και όχι το ποσοτικό διάβασμα. Είναι πιο αποτελεσματικό να κάνουν πολλά μικρά διαλλείματα ανάμεσα στα μαθήματα παρά να διαβάζουν συνεχώς.

4. Το διάβασμα ως προτεραιότητα

Όταν είναι η ώρα του διαβάσματος, να το αντιμετωπίσουν σοβαρά όπως αν κάνουν μια δουλειά. Να μην αναβάλλουν το διάβασμα, ξεκινώντας  στην  ώρα τους.

5. Συγκέντρωση στο στόχο τους

Να ορίσουν συγκεκριμένους και ρεαλιστικούς στόχους (όπως το να διαβάσουν ένα κεφάλαιο, να κάνουν κάποιες ασκήσεις και επανάληψη). Οι στόχοι δίνουν καθοδήγηση και δημιουργούν την αίσθηση του επιτεύγματος όταν ολοκληρώνονται.

6. Τεστ στον εαυτό τους

Μπορούν να εξασκηθούν με τεστ στο τέλος κάθε κεφαλαίου. Μπορούν να τεστάρουν τον εαυτό τους λέγοντας όσα έμαθαν σε ένα φίλο ή σε έναν δικό τους άνθρωπο.

7. Αλλαγή παραστάσεων

Η αλλαγή παραστάσεων μπορεί να βελτιώσει την αφομοίωση νέων πληροφοριών. Αν νιώθουν ότι δεν μπορούν να συγκεντρωθούν ή απλά έχουν κουραστεί, ας δοκιμάσουν να κάνουν κάτι διαφορετικό όπως: να αθληθούν, να πάνε μία βόλτα κ.α.

8. Φροντίδα μυαλού και σώματος

Ο καλός ύπνος, η άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή θα ενισχύσουν την μνήμη και την πνευματική τους απόδοση. Η μελέτη είναι πιο αποτελεσματική όταν συνοδεύεται από καλές συνήθειες.

Σκοπός σου είναι να τα καταφέρεις και να γράψεις όσο καλύτερα μπορείς χωρίς άγχος. Σου αξίζει ένα “ΜΠΡΑΒΟ” για την προσπάθεια που έχεις καταβάλει!

Στα Φροντιστήρια “ΕΡΕΙΣΜΑ” θα νιώθεις λιγότερο αγχωμένος και περισσότερο αποδοτικός. Το διάβασμα δεν θα γίνει ποτέ κάτι “εύκολο”, αλλά μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο και “εργαλείο” για να αλλάξεις την καθημερινότητά σου και να “χτίσεις” καινούριες συνήθειες.

Τονίζουμε στους μαθητές μας, σε κάθε διαγώνισμα που γράφουν, ότι δεν μας ενδιαφέρει ο βαθμός που θα γράψουν, αλλά η καλή επανάληψη που θα κάνουν, καθώς και η συνεχής αυτοβελτίωση, η οποία έρχεται μόνο μέσα από τη συνεχή εξάσκηση.

Στα Φροντιστήρια “ΕΡΕΙΣΜΑ” εφαρμόζουμε:

  • δυο κύκλους κύριων διαγωνισμάτων προσαρμοσμένους στα διαγωνίσματα του σχολείου (με συγκεκριμένη ύλη)
  • εξατομικευμένα διαγωνίσματα ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή (και προφορική εξέταση, όπου χρειάζεται)
  • επαναληπτικά διαγωνίσματα (Διαγωνίσματα Προσομοίωσης – ΟΕΦΕ)
  • διαγωνίσματα εφόλης της ύλης (προετοιμασία για την προαγωγικές εξετάσεις & Πανελλήνιες εξετάσεις) Διαγωνίσματα Προσομοίωσης – ΟΕΦΕ

Κατανοώντας τη σημαντικότητα και την αξία των διαγωνισμάτων, είμαστε πάντα δίπλα στον/στην μαθητή/τρια, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ύλης και διαγωνισμάτων, κάνοντάς τον/την να νιώθει ασφάλεια & αυτοπεποίθηση!

Σας περιμένουμε να μας γνωρίσετε από κοντά!

  • Πατρόκλου 25, Λαμία – 2231307114
  • Λιανοκλάδι – 2231301107

Βρείτε μας & ακολουθήστε μας:

Facebook – https://www.facebook.com/ereismafront

Instagram – https://www.instagram.com/ereismafront_lamia/

Youtube – http://bit.ly/ereismayoutube​ 

Twitter – @EreismaFront 

#teamereisma